W końcu decyzja zapadła, w Kielcach będziemy zdawać egzamin praktyczny na nowych samochodach – Hyundai i20.
Długo wyczekiwany przetarg na dostarczenie nowych pojazdów egzaminacyjnych do WORD Kielce został w tym roku ogłoszony i rozstrzygnięty. Za kwotę niespełna 2 milionów złotych do kieleckiego WORDu auta dostarczy dealer koreańskiej marki Hyundai.
Najważniejsze informacje odnośnie wprowadzenia Hyundai i20 do WORDu:
- 25 samochodów przystosowanych do egzaminowania dostarczy kielecki dealer Hyundai’a – Folwark Samochodowy.
- Auta zostaną dostarczone maksymalnie do maja 2025 roku.
- Dotychczasowe Toyoty Yaris III mają być dostępne dla zdających na prawo jazdy kat. B w Kielcach do końca 2025 roku, ale w znacznie mniejszej ilości (informacja nieoficjalna). Ponieważ szkoły jazdy będą korzystały z Yarisów możliwie najdłużej, oznacza to że na ten samochód prawdopodobnie kolejki do egzaminu będą dłuższe.
- I20 w WORD będzie skonfigurowany w wersji z benzynowym, wolnossącym 79-konnym silnikiem 1.2 (występuje też w wersji 84KM) i 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Jaka wersja i20 trafi do WORD Kielce?
W WORDzie będą Hyundai i20 w modelu na rok 2025 w najniższej dostępnej wersji wyposażenia – Modern. Nie oznacza to jednak, że samochody będą typowymi „golasami”. Koreański producent na koniec 2024 roku przeprowadził lifting i20 i z oferty wypadła najniższa dotąd wersja na stalowych felgach i z antycznym radiem. W nowej najprostszej wersji standardem są nawet cyfrowe wyświetlacze za kierownicą tzw. wirtualny kokpit i duży wyświetlacz na desce rozdzielczej obsługujący m.in. Android Auto i Apple Car Play. Ponadto na wyposażeniu są takie systemy jak asystent podążania i utrzymania pasa ruchu, asystent unikania kolizji czy wykrywanie znaków drogowych. Jak korzystanie np. z kamery cofania będzie traktowane na egzaminie na prawo jazdy w Kielcach? Tego dopiero się dowiemy.
I tak po 13 latach koreańskie auta zastąpią wyjątkowo długo służące Toyoty Yaris, które w 2012 roku zastąpiły Nissany Micra. Zwyczajowo przetarg i zmiana samochodów odbywa się co 4-5 lat. Toyota tak długą służbę zawdzięcza przetargowi, który zmienił tylko wersję Yarisa III na poliftingową i późniejszym zamrożeniem procedury z powodu pandemii.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!